Pravica in Jezus

14. marec 2022
Cesar Avgust (63 pr. Kr.–14 po Kr.), prvi rimski cesar, je želel biti znan kot vladar prava in reda. Čeprav je zgradil svoje cesarstvo na hrbtih suženjskega dela, vojaških osvajanj in finančnega podkupovanja, je vzpostavil merilo zakonite obravnave in dal svojim prebivalcem Justicijo, boginjo pravde in pravičnosti, ki jo današnji sodni sistem imenuje Pravica. Uvedel je tudi popis prebivalstva, ki je pripeljal Marijo in Jožefa v Betlehem za rojstvo dolgo pričakovanega vladarja, čigar veličina bo segala do koncev zemlje (Mih 5,2–4).
Česar ni mogel pričakovati niti Avgust niti preostanek sveta, je, kako veliko večji Kralj bo živel in umrl, da bi pokazal, kakšna je resnična pravica. Stoletja prej, v času preroka Miheja, je Božje ljudstvo ponovno zapadlo v kulturo laži, nasilja in »krivično pridobljenih zakladov« (gl. 6,10–12). Božje ljubljeno ljudstvo je izgubilo Boga iz vida. Hrepenel je po tem, da bi pokazali svojemu svetu, kaj pomeni ravnati pravično in ponižno hoditi z njim (v. 8).
Potreben je bil Kralj s srcem služabnika, da bi poosebil takšno pravico, po kateri so hrepeneli prizadeti, pozabljeni in nemočni ljudje. Potrebna je bila izpolnitev Mihejevega preroštva v Jezusu, da bi videli prave odnose, vzpostavljene med Bogom in ljudmi ter med ljudmi. To ne bo prišlo z zunanjim vsiljevanjem prava in reda, podobnega cesarskemu, ampak s svobodo usmiljenja, dobrote in duha našega služabnika Kralja Jezusa.
— Mart DeHaan

V razmislek

Kaj za vas pomeni ravnati pravično, ljubiti dobrohotnost [usmiljenje] in ponižno hoditi z Bogom? Kako vidite, da je Jezus to živel v svojem življenju?
Oče, v Jezusovem imenu te prosim, da mi pomagaš ravnati pravično do drugih in do vsakega, ki ga pripelješ v moje življenje.

Berilo

Mih 6,1–8

Ključna vrstica

… kaj Gospod hoče od tebe: nič drugega, kakor da ravnaš pravično, da ljubiš dobrohotnostin ponižno hodiš s svojim Bogom. Mih 6,8